Analytikerna räknar med ökad H&M-försäljning

2016-03-14 16:45 Affärsvärlden SIX

På tisdag redovisar klädjätten Hennes & Mauritz hur försäljningen gått under februari månad.

Analytikerkåren spår att försäljningstillväxten uppgår till 11 procent, enligt genomsnittet på 15 analytikers förväntningar. Intervallet i analytikernas förväntningar sträcker sig från 9,0 procent som lägst och 14 procent som högst.

Försäljningen för kvartalsperioden, december-februari, väntas öka med 9,3 procent till 44.039 miljoner.

I januari ökade försäljningen med 7 procent, i december var försäljningen upp med 10 procent och i november steg försäljningen med 4 procent.

H&M:s största försäljningsmarknad, Tyskland, visar att försäljningen av kläder ökade 3 procent under februari, enligt branschstatistik. Svensk statistik från samma månad visade på en uppgång på 3,2 procent enligt Svensk Handel.

Försäljningsrapporten offentliggörs på tisdagen den 15 februari klockan 08.00.

Estimat från Barclays Capital, Carnegie, Credit Suisse, Deutsche Bank, DNB Markets, Exane BNP Paribas, Grupo Santander, Handelsbanken Capital Markets, Kepler Cheuvreux, Nordea Markets, Raymond James, RBC Capital Markets, Redburn Partners, SEB Equity Research, Societe Generale ingår i enkäten.

Siffrorna i tabellerna har samlats in och sammanställts av Inquiry Financial/Thomson Reuters.

Affärsvärlden SIX

Mest läst

ANNONS

Premiumnyheter

Aktuellt inom

Bostad & fastighet