Otrohetssajt slår fulrekord

2011-03-18 07:25 Jonas Karström

Dejtingsajten Victoria Milan, mer känd som otrohetssajten, rör upp känslor. Enligt Reklamombudsmannen Elisabeth Trotzig har antalet anmälningar slagit rekord.

Sedan i oktober finns webbsidan Victoria Milan för svenska medlemmar. Grundaren Sigurd Vedal säger till Dagens Industri att man fått in fler medlemmar och mer pengar än väntat. Just nu pågår en reklamoffensiv och man marknadsför sig i både tv och på utomhustavlor, enligt Dagens Industri.

Den pågående reklamkampanjen har fått in ett rekordstort antal anmälningar till Reklamombudsmannan.

- Hittills har vi fått in 42 anmälningar, det är faktiskt rekord säger reklamombudsmannen Elisabeth Trotzig till svt.se.

Ett medlemsmål på 150 000 till 200 000 är uppsatt till slutet av året. I dag är 30 procent av sajtens medlemmar kvinnor, en andel som Sigurd Vedal räknar med kommer öka.

Att gå med i Victoria Milan kostar mellan 249 till 349 kronor. Och målgruppen är personer över 30 år som varit ihop några år.

- Det är personer som söker spänning och som vill ha en flört. Många är gifta och har familj, och vill bevara sitt äktenskap. Vår tjänst blir ett alternativ till Skilsmässa, säger Sigurd Vedal till DI.

Att sajten uppmuntrar otrohet är inget som bekymrar grundaren. Han hänvisar till undersökningar som säger att 50-60 procent av alla personer har varit eller kommer vara otrogna. 

- Jag förstår att folk reagerar. Men vi lanserar en tjänst för ett beteende som redan finns, säger Sigurd Vedal till DI.   

Jonas Karström

Mest läst

ANNONS

Premiumnyheter

Aktuellt inom

Bostad & fastighet