RNB skyller på syskon

2012-03-30 09:58 Affärsvärlden Redaktionen

RNB:s vd Magnus Håkansson betecknar försäljningsutvecklingen i februari som en stor besvikelse. Delar av utvecklingen förklarar han med att affärsområdena JC och Brothers & Sisters upplevde leveransstörningar i spåren av införandet av ett nytt affärssystem.

"Det ledde till att JC och Brothers & Sisters saknade produkter ute i butikerna under två och en halv vecka i februari", sade Magnus Håkansson på fredagens rapportpresentation.

I sin delårsrapport skriver RNB att de leveransstörningar till centrallager och ut till butik som införandet av affärssystemet lett till, nu till största delen är lösta. Utan att precisera sig menade vd:n att han ser en "väldigt positiv effekt" när det gäller utvecklingen inom JC i mars månad.

RNB:s tre affärsområden JC, Brothers & Sisters och Polarn O. Pyret borde ha samma affärssystem för att de fulla synergierna ska gå att realisera.

Det sade RNB:s vd Magnus Håkansson på fredagens rapportpresentation.

I dagsläget har JC och Brothers & Sisters ett nyinfört affärssystem medan Polarn O. Pyret har ett annat.

"Ska vi få absolut fulla synergier mellan de här tre bolagen borde de ha samma affärssystem, så förr eller senare ska vi införa det", sade vd:n.

Affärsvärlden Redaktionen

Mest läst

Premiumnyheter

Aktuellt inom

Bostad & fastighet