Så kan SAS-resenärer få livstids guldkort

2016-03-10 07:16 Ola Söderlind
SAS. Foto: All over press

Det skandinaviska flygbolaget SAS aviserar förändringar av Eurobonus-programmet.

På tisdagen offentliggjorde SAS de senaste kvartalssiffrorna. De visade på ett rörelseresultat, ebit, på -186 miljoner kronor (-650) exklusive engångsposter. Det var bättre än väntade -406 miljoner kronor.

Som det ser i nuläget kommer cirka 70 procent av intäkterna från 10 procent av kunderna, skriver Dagens Næringsliv. Nu ska flygbolaget lägga ännu mer fokus på sitt kundlojalitetsprogram Eurobonus.

- Det är ett av våra viktigaste fokusområden när vi tittar på de närmaste sex till nio månaderna, säger Eivind Roald, koncerndirektör med ansvar för försäljning och marknad på SAS, till dn.no.

Efter sommaren ska SAS genomföra flera ändringar i Eurobonus-programmet. Bland annat ska det bli möjligt att få ett guldkort som varar livet ut.

- Att kunna erbjuda guldkort livet ut är vårt sätt att ge tillbaka till våra mest lojala kunder. Har du varit en lojal guldkund på SAS under tio sammanhängande år vill vi ge dig ett så kallat Lifetime Gold Card som belöning, säger Stephanie Smitt Lindberg, chef för produktutveckling på SAS, till Affärsvärlden.

En annan nyhet är att SAS Eurobonus-kunder ska kunna frysa nivån på sina medlemskort.

- Det är ju en del som reser mindre under vissa perioder, exempelvis när man är mellan två jobb. Tidigare har vi varit ganska stränga med att ta ifrån kunderna korten så fort de inte har rest lika mycket med oss. Nu ska det bli ändring på det, säger Eivind Roald till dn.no.

Ola Söderlind

Mest läst

Premiumnyheter

Aktuellt inom

Bostad & fastighet