H&M
Stigande försäljning för H&M
Förväntningarna låg vid en total försäljningsökning om 7,0 procent, enligt en enkät från SIX News/Inquiry Financial. Förändringen räknas exklusive valutakursförändringar och inklusive moms.
H&M uppger att januariförsäljningen påverkades av negativa kalendereffekter om cirka 2 procentenheter då månaden innehöll en söndag mer än under januari 2015.
Vid utgången av januari 2015 hade H&M totalt 3.958 butiker globalt, att jämföra med 3.541 butiker samma tid i fjol.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.