Stigande försäljning för H&M

Klädkedjan H&M:s totala försäljning, inklusive moms och i lokala valutor, ökade med 7 procent under januari, jämfört med samma månad föregående år.

Förväntningarna låg vid en total försäljningsökning om 7,0 procent, enligt en enkät från SIX News/Inquiry Financial. Förändringen räknas exklusive valutakursförändringar och inklusive moms.

H&M uppger att januariförsäljningen påverkades av negativa kalendereffekter om cirka 2 procentenheter då månaden innehöll en söndag mer än under januari 2015.

Vid utgången av januari 2015 hade H&M totalt 3.958 butiker globalt, att jämföra med 3.541 butiker samma tid i fjol.

 

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.