Visa mig dina likes och jag ska säga vem du är

"Då kan man plötsligt skräddarsy marknadsföring efter varje väljares eller konsuments fördomar, rädslor och känslor – alldeles oavsett om man säljer bilar eller politiska uppfattningar."

KRÖNIKA. Under moderaternas kommundagar ställdes det fram en popcornmaskin för att med glimten i ögat bemöta kritiken mot Anna Kinberg Batras olika upp­fattningar. Drygt fem år tidigare, när Thomas Östros kallade Håkan Juholt för det, blev popcornmaskin ett skällsord i svensk politik.

Samtidigt har Donald Trump lyckats ta sig ända in i Vita huset på ett ständigt tyckande utan någon uppenbar sammanhållen tanke. Katastrof här, succé där. Hur är det möjligt?

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets
Annons från Invesco