Besatt av kunden

”Enda vägen till tillväxt är nöjda kunder. Det bara är så”, säger Danske Banks vd Thomas F Borgen.

Tre gånger i veckan går han upp klockan 05.00 på morgonen och cyklar i två timmar.

Danske Banks vd, norrmannen Thomas F Borgen, är övertygad om att alla ledare behöver ha ett ­balanserat liv för att fungera optimalt. För honom är cykling avkoppling. Men för drygt två år sedan kunde just ett cykellopp ha fått allvarliga konsekvenser. Det var den 6 juni och Thomas F Borgen hade avverkat 90 ­kilometer och det återstod 30 före ­målgång norr om Köpenhamn. Han cyklade tätt i en klunga när en cyklist i gruppen gjorde ett fel och utlöste en masskollision. Thomas F Borgen flög rakt upp i luften och landade med en smäll i asfalten på höften. Den gick helt av.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Invesco
Annons från Trapets