Clas Ohlsons försäljning steg

Hemfixarkedjan Clas Ohlsons försäljning i juli ökade med 1 procent till 733 miljoner kronor (728). Den organiska tillväxten uppgick till 6 procent. Det framgår av ett pressmeddelande.
Clas Ohlson
Försäljningen online ökade med 47 procent till 54 miljoner kronor (37). Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta ökade med 8 procent.

Vid periodens utgång uppgick det totala antalet butiker till 228 (232).

”Vi kan konstatera att den positiva försäljningstrend vi såg i juni har fortsatt in i juli. Totalt når vi en organisk försäljningsökning om 6 procent och en ökning online om 47 procent. Jag ser detta som ett kvitto på att vi har hittat rätt i vårt kommersiella erbjudande i relation till kundernas behov under sommaren. Samtidigt ser vi, även om läget gradvis förbättras, fortsatt negativa effekter av coronapandemin i form av dämpad kundtrafik till framför allt våra centralt belägna butiker i de större städerna i Sverige. Norge visar återigen starka tillväxttal med en organisk försäljningsökning på 18 procent under juli månad”, säger vd Lotta Lyrå.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Invesco
Annons från Trapets