Danske Bank-undersökning fann att tusentals kunder drabbats av olika fel

En undersökning från Danske Bank fann att tusentals av dess kunder drabbats av fel när det kommer till hur man bokat kundernas ordrar, rapporterat utdelningsskatt och avsaknad av utlovade rabatter. Det framgår av ett pressmeddelande.
Danske Bank
Som ett resultat av felen har kunderna drabbats av antingen dåliga utfall eller förluster. Vissa av felen är från en tid då banken förlitade sig mer på manuella processer, med mindre kontroll och annan datakvalitet jämfört med idag.

Banken har för avsikt att kompensera sina kunder för de förluster som de kan ha haft på grund av bankens misstag.

Den finansiella innebörden av de nya fynden har antingen redan bokförts eller är inte signifikanta.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.