Husqvarna
Husqvarna har fått inrapporterade fel på 20 000 robotgräsklippare – nya kretskort skickade som åtgärd
Det har rört sig om en andel robotgräsklippare där en felaktig komponent monterats på ett kretskort av en av bolagets underleverantörer, uppger Husqvarnas kommunikationsavdelning i ett svar till nyheterna om problem med robotgräsklipparna.
Husqvarna har hittills skickat ut nya kretskort till 75% av de berörda kunderna för att åtgärda problemen som uppstått och beklagar de negativa upplevelserna som skett på grund av kretskortsfelen.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.