Husqvarna har fått inrapporterade fel på 20 000 robotgräsklippare – nya kretskort skickade som åtgärd

Skogs- och trädgårdsproduktbolaget Husqvarna har enligt uppgifter från Sveriges Radio fått inrapporterade kretskortfel på 20 000 robotgräsklippare, varav 3 000 till 4 000 av dessa är tillhörande svenska kunder.
Husqvarna

Det har rört sig om en andel robotgräsklippare där en felaktig komponent monterats på ett kretskort av en av bolagets underleverantörer, uppger Husqvarnas kommunikationsavdelning i ett svar till nyheterna om problem med robotgräsklipparna.

Husqvarna har hittills skickat ut nya kretskort till 75% av de berörda kunderna för att åtgärda problemen som uppstått och beklagar de negativa upplevelserna som skett på grund av kretskortsfelen.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.