Storytel såg fler betalande abonnenter än väntat

Kundtillväxten blev högre än ljudboksspecialisten Storytel hade räknat med i det andra kvartalet.
Storytel såg fler betalande abonnenter än väntat - storytel-700_binary_6883605.png

Ljudboksspecialisten Storytel hade 1 256 500 betalande abonnenter i genomsnitt under andra kvartalet. Det innebär en tillökning med 101 800 kunder från föregående kvartal och slår tidigare angiven prognos på 1 250 000 betalande kunder, enligt ett pressmeddelande.

Jämfört med andra kvartalet 2019 ökade antalet betalande abonnenter med 369 000.

Det genomsnittliga antalet betalande abonnenter utanför Norden ökade med 94 procent till 423 700 abonnenter under andra kvartalet, vilket innebär en tillökning med 54 700 från föregående kvartal och i linje med prognosen om 424 000 abonnenter.

Streamingintäkterna för andra kvartalet var 459 miljoner kronor, snäppet bättre än prognostiserade 458 miljoner kronor. Den årliga intäktstillväxten var på 43 procent.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Trapets
Annons från Invesco