Under galgen

Klädhandeln på nätet har nått brytpunkten 15 procent. Nu spås all framtida tillväxt komma från e-handel. Ändå måste modeföretagen investera i butikerna.

I ett kvarter i Frihamnen i Stockholm, inte långt från vattnet, ligger klädföretaget Indiska Magasinets huvudkontor. Där har företagets vd Karin Lindahl sitt kontor. Dagen efter vårt möte ska hon åka till Indien för att träffa sina leverantörer; de som har varit tvungna att skriva av så mycket som 75 procent av sina fordringar på Indiska i och med att företaget nyligen har genomgått två rekonstruktioner.

Karin Lindahl rekryterades i februari 2017, till rollen som Chief Transformation Officer. Hon hade tidigare arbetat på managementkonsultbolaget McKinsey, framför allt med vad hon kallar för turnaround-case,och efter bara några månader på sin post blev hon tillfrågad om att ta över som vd.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets
Annons från Invesco