WeSC stämmer Kapp Ahl

WeSC stämmer Kapp Ahl Sverige AB för varumärkesintrång.

WeSC har lämnat in en stämningsansökan mot KappAhl Sverige AB beträffande varumärkesintrång där WeSC yrkar att tingsrätten skall förbjuda KappAhl att i sin näringsverksamhet använda varumärket WeKids.

WeSC är innehavare av varumärkena We, WeSC, We Are the Superlative Conspiracy och ett antal närliggande varumärken som är WeSC anser inarbetade då de har använts i Sverige och internationellt under cirka tio år.

– Jag har naturligtvis förståelse för att KappAhl behöver ett nytt varumärke när man skall rikta sig mot en yngre kundkategori. Det är dock ganska märkligt att de inte är lite mer kreativa och framsynta än att de väljer att börja använda ett annat svenskt klädföretags väl inarbetade varumärke, säger Theodor Dalenson, ordförande WeSC i ett pressmeddelande.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från AMF