Affärsvärlden ökar – igen

Affärsvärldens räckvidd ökade rejält i den senaste undersökningen.
Affärsvärlden ökar – igen - tidningar-700_binary_6841188.png

Affärsvärlden uppvisar en tvåsiffrig procentuell ökning av räckvidden i den senaste undersökningen. Tidningens räckvidd ökar med 13,6 procent, från 66 000 till 75 000 läsare.

– Väldigt roligt att allt fler läser Affärsvärlden. Jag tror inte bara att det är en slump, vår fördjupande affärsjournalistik och skarpa börsbevakning sticker ut, säger Erik Wahlin, chefredaktör för Affärsvärlden.

I Orvesto Näringsliv 2017 beskrivs den yrkesarbetande befolkningens mediekonsumtion. I årets undersökning, som genomfördes under perioden 13 mars – 2 juni 2017, har 13 710 personer deltagit. Liksom i förra årets undersökning inkluderas även läsande av e-tidningar in i de officiella printräckvidderna.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.