Ahlstrom-Munksjö
Ahlstrom-Munksjös försäljning stiger
Ahlstrom-Munksjö redovisar ett jämförbart ebitda-resultat på 75,0 miljoner euro för det första kvartalet 2019 (66,7).
Försäljningen uppgick till 759 miljoner euro (751) och nettoresultatet till 4,1 miljoner euro (21,2).
”Efterfrågan förblev svag, delvis på grund av lagerminskning, men förbättrades mot slutet av kvartalet”, skriver bolaget i sin delårsrapport och fortsätter:
”Under början av 2019 reagerade kunderna på tecken på en avmattning av den ekonomiska tillväxten. Trots att efterfrågeökningen avtagit något inom vissa produktsegment och kunderna har dragit ner på lagren, är marknadens drivkrafter ändå relativt stabila”.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.