Välkommen, du har tillgång till Premium-materialet via ett samarbete med Telia Zone!

Clas Ohlson ökar försäljningen

2019-01-15 09:08
Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT

Clas Ohlsons totala försäljning steg med 4 procent under december.

I lokala valutor ökade försäljningen med 2 procent.

"Årets julhandel präglades av att den starka starten under "Black Week" i november följdes av en svagare mellanperiod än förra året men med en starkare slutspurt. De betydande marknadsinvesteringar som Clas Ohlson gör för att stärka kundbasen och därigenom driva försäljning har gett resultat", heter det i ett pressmeddelande.

Försäljningen i jämförbara enheter i lokal valuta var oförändrad.

Clas Ohlsons onlineförsäljning ökade med 52 procent under månaden bland annat drivet av att tjänsten Click & Collect fick "något av ett genombrott" inför julen och de kapacitetsförbättringar som gjorts i e-handelsplattformen.

Jämfört med samma månad föregående år har 13 butiker tillkommit och det totala antalet butiker uppgick per den sista december till 238 stycken.

I Sverige steg försäljningen med 5 procent.

I lokal valuta var försäljningen oförändrad i Norge, upp 2 procent i Finland medan regionen Utanför Norden visade en minskning på 8 procent.

Direkt Affärsvärlden

Mest läst

Premiumnyheter

Aktuellt inom