Coop investerar i nytt butiksformat

Livsmedelsjätten Coop meddelade under måndagen om en större förändringsprocess i Sverige som enligt bolaget bygger på den affärsstrategi som beslutades för ett knappt år sedan.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Coop ska under en treårsperiod investera drygt en miljard i sitt butiksnätverk och ställa om butikerna till tre olika format – Stora Coop, Coop och Lilla Coop.

Vidare ska Coop genomföra sin största prissänkning någonsin, där priserna på tusentals varor sänks för att ”motsvara kundernas önskemål om prisvärda varor”.

”Antalet skiljer sig från butik till butik beroende på dess format/sortiment. Prissänkningen är upp till 5 procent inom de olika varukategorierna, per enskild vara kan sänkningen uppgå till 10-15 procent. De nya priserna börjar gälla från den 7 september”, skriver Coop.

 

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från Invesco
Annons från Trapets