Eniro
Eniro minskade med drygt 20 procent
Sök- och annonsbolaget Eniros rapporterade ebitda-resultat blev 36 miljoner kronor för det andra kvartalet 2019 (61). Nettoresultatet landade på -25 miljoner kronor (-13), motsvarande ett resultat per aktie på -0:39 kronor (-0:21)
Försäljningen uppgick till 285 miljoner kronor för perioden (363), motsvarande en minskning med 21 procent. Exklusive bolaget polska verksamhet, som såldes hösten 2018, var minskningen 8 procent.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.