Eniro minskade med drygt 20 procent

Sålde sin polska verksamhet hösten 2018.

Sök- och annonsbolaget Eniros rapporterade ebitda-resultat blev 36 miljoner kronor för det andra kvartalet 2019 (61). Nettoresultatet landade på -25 miljoner kronor (-13), motsvarande ett resultat per aktie på -0:39 kronor (-0:21)

Försäljningen uppgick till 285 miljoner kronor för perioden (363), motsvarande en minskning med 21 procent. Exklusive bolaget polska verksamhet, som såldes hösten 2018, var minskningen 8 procent.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från Trapets
Annons från Invesco