Fingerprint Cards, som tillverkar teknologi för fingertrycksavkänning, redovisar ett rörelseresultat om 6,2 miljoner kronor (-578) för det andra kvartalet 2019.
Rörelsemarginalen blev 1,6 procent.
Ebitda-resultatet under kvartalet var 44 miljoner kronor (-402).
Kassaflödet från den löpande verksamheten blev 180 miljoner kronor under kvartalet (302).
Fingerprint Cards omsättning om 382 miljoner kronor var 12 procent lägre än motsvarande period 2018 i fasta valutatermer. Bolaget hänvisar till att det genomsnittliga försäljningspriset, ASP, har sjunkit.
"ASP-minskningen är delvis ett resultat av förskjutningar i kund- och produktmix", skriver Fingerprint.
Enligt Christian Fredriksons vd-ord i rapporten har bolagets marknadsposition inom kapacitiva sensorer för smartphones stärkts under kvartalet, med en marknadsandel som "för tillfället" ligger något högre än 2018.
I sitt vd-ord tar Christian Fredrikson även upp att bruttomarginalen var bättre än i det andra kvartalet i fjol men sämre än under första kvartalet i år.
"I relation till det första kvartalet i år hade vi en lägre andel mjukvaruintäkter, och även en mindre fördelaktig kundmix, vilket gjorde att bruttomarginalen var något lägre än under Q1", skriver biometribolagets vd.
Bruttomarginalen uppgick till 22 procent i det andra kvartalet, motsvarande en ökning med 7 procentenheter från den justerade nivån andra kvartalet 2018 och minskning med cirka 1 procentenhet i förhållande till första kvartalet i år.