Volvo Cars
Försäljningen ökar för Volvo Cars
Försäljningen ökade i alla tre nyckelregionerna. I Europa steg försäljningen under kvartalet med 8,8 procent, i Kina med 3,9 procent och i USA med 9,8 procent, uppger bolaget i ett pressmeddelande.
Särskilt bra gick det för SUV-utbudet, med XC60 i topp. Modellen sålde bäst även i mars, då XC40 var näst bäst, med XC90 på tredje plats. Totalt ökade försäljningen med 7 procent i mars.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.