Försäljningen ökar för Volvo Cars

Biltillverkaren Volvo Cars sålde drygt 161.000 fordon första kvartalet, en ökning med 9,4 procent jämfört med samma period i fjol.

Försäljningen ökade i alla tre nyckelregionerna. I Europa steg försäljningen under kvartalet med 8,8 procent, i Kina med 3,9 procent och i USA med 9,8 procent, uppger bolaget i ett pressmeddelande.

Särskilt bra gick det för SUV-utbudet, med XC60 i topp. Modellen sålde bäst även i mars, då XC40 var näst bäst, med XC90 på tredje plats. Totalt ökade försäljningen med 7 procent i mars.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från Trapets
Annons från Invesco