Gasen i botten för Porsche

Tyska biltillverkaren Porsche ökade försäljning i januari 2015 till totalt 16.000 fordon.

Det är en fortsatt ökning och upp med 31 procent jämfört med januari i fjol. Det är speciellt 911 modellen som är eftertraktad bland kunderna. Denna levererades i 2.400 exemplar.

“Efter en framgångsrik 2014 vill vi fortsätta med vår kvalitativa tillväxt i år. Vårt nästa steg kommer bli en expansion av modellerna med den sportigaste Targa någonsin – 911 Targa 4 GTS – och den fullblodiga Cayman GT4”, sade Dr. Ing. Bernhard Maier, styrelsemedlem i Executive Board for Sales and Marketing Porsche.

I Porsches hemmamarknad Tyskland, ökade försäljningen med 39 procent jämfört med januari i fjol. I Europa ökade försäljningen med 55 procent, Kina 23 procent och USA var ökningen 27 procent. Den mest populära modellerna i USA var 911 och Cayenne.

 

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.