Porsche
Gasen i botten för Porsche
Det är en fortsatt ökning och upp med 31 procent jämfört med januari i fjol. Det är speciellt 911 modellen som är eftertraktad bland kunderna. Denna levererades i 2.400 exemplar.
“Efter en framgångsrik 2014 vill vi fortsätta med vår kvalitativa tillväxt i år. Vårt nästa steg kommer bli en expansion av modellerna med den sportigaste Targa någonsin – 911 Targa 4 GTS – och den fullblodiga Cayman GT4”, sade Dr. Ing. Bernhard Maier, styrelsemedlem i Executive Board for Sales and Marketing Porsche.
I Porsches hemmamarknad Tyskland, ökade försäljningen med 39 procent jämfört med januari i fjol. I Europa ökade försäljningen med 55 procent, Kina 23 procent och USA var ökningen 27 procent. Den mest populära modellerna i USA var 911 och Cayenne.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.