GIG säljer varumärken till Betsson

Spelbolaget Betsson köper konkurrenten Gaming Innovation Groups varumärken, bland andra Kaboo och Rizk.
GIG säljer varumärken till Betsson - pontus-lindwall-betsson-700_binary_6948477.jpg

Den köpta verksamheten hade i fjol intäkter på 77 miljoner euro, motsvarande 800 miljoner kronor. Köpesumman uppgår inledningsvis till 22,3 miljoner euro, cirka 230 miljoner kronor. Baserat på framtida intäkter kan priset stiga med uppskattningsvis 15 miljoner euro.

”Betssons ambition är att växa snabbare än marknaden på lång sikt, både organiskt och genom förvärv. Detta förvärv visar att Betsson är och kommer vara en del av den konsolidering som vi tror kommer följa av att fler marknader kommer bli reglerade”. skriver Betssons vd Pontus Lindwall i ett pressmeddelande.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från Invesco
Annons från Trapets