H&M-konkurrent ökar försäljning

Den amerikanska klädkedjan Gaps försäljning i jämförbara butiker ökade med 1,0 procent i maj. Väntat var en ökning med 0,3 procent enligt Retail Metrics Consensus.

Nettoförsäljningen för fyraveckorsperioden som avslutades den 31 maj var 1,27 miljarder dollar, jämfört med en nettoförsäljning om 1,22 miljarder för fyraveckorsperioden som slutade i den 1 juni 2013.

Gap Globals jämförbara försäljning minskade med 3 procent, Banana Republic Global ökade med 3 procent och Old Navy Global steg med 2 procent.

GAP är en konkurrent till svenska H&M.

 

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från Invesco
Annons från Trapets