GAP
H&M-konkurrent ökar försäljning
Nettoförsäljningen för fyraveckorsperioden som avslutades den 31 maj var 1,27 miljarder dollar, jämfört med en nettoförsäljning om 1,22 miljarder för fyraveckorsperioden som slutade i den 1 juni 2013.
Gap Globals jämförbara försäljning minskade med 3 procent, Banana Republic Global ökade med 3 procent och Old Navy Global steg med 2 procent.
GAP är en konkurrent till svenska H&M.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.