H&M:s försäljning över förväntan

Klädkedjan H&M:s totala försäljning, inklusive moms och i lokala valutor, ökade med 10 procent under december, jämfört med samma månad föregående år.

Förväntningarna låg vid en total försäljningsökning om 8,4 procent, enligt en enkät från SIX News/Inquiry Financial. Förändringen räknas exklusive valutakursförändringar och inklusive moms.

Vid utgången av december 2015 hade H&M totalt 3.957 butiker globalt, att jämföra med 3.539 butiker samma tid i fjol.

 

 

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.