ICA Gruppen
Icas försäljning tyngs av påskeffekt
I jämförbara butiker var försäljningen ned 3,0 procent under månaden.
Det framgår av ett pressmeddelande från Ica.
I kronor var försäljningen i de svenska Ica-butikerna 9.959 miljoner exklusive moms under månaden.
Ica bedömer att kalendereffekten för mars månad uppgick till -5,23 procent vilket framförallt förklaras av att påsken i år infaller i april medan den låg i mars i fjol.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.