L’Oréal tappar på lägre försäljning än väntat
Försäljningen steg med 6,8 procent till 7,3 miljarder euro i kvartalet, vilket var lägre än estimerade 7,4 procent.
Bakom den lägre försäljningstillväxten låg en avtagande försäljning i Nordamerika, skriver Financial Times som samtidigt noterar att bolagets starkaste marknad var Asien, som noterade en tillväxt på över 25 procent.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.