Gaming Innovation Group
Minskad omsättning för Gaming Innovation Group
Omsättningen uppgick till 32,4 miljoner euro (37,3), en minskning med 13 procent mot föregående år.
Marknadsföringskostnaderna sjönk till 8,6 miljoner euro (11,9).
Ebitda-resultat blev 4,1 miljoner euro (4,3), med en ebitda-marginal på 12,7 procent (11,5).
”Det är ett resultat som jag är ganska nöjd med i skenet av förlusten av en större B2B-kund som vi aviserade i fjärde kvartalet 2018, och omregleringen i Sverige som påverkar både våra intäkter för B2C och B2B. Vi hade förväntat oss det och hanterade effekten genom noggrann kostnadskontroll”, uppger vd Robin Reed i rapporten.
Bolaget spår att den svenska marknaden kommer att stabiliseras under året, och Gaming Innovation Group ska lanseras i den reglerade spanska marknaden i tredje kvartalet.
Rörelseresultatet blev -2,5 miljoner euro (-0,4).
Resultatet före skatt var -2,7 miljoner euro (0,9). Resultatet efter skatt blev -2,9 miljoner euro (0,9).
Bolaget uppger att en expansion till marknader med hög potential förväntas bidra till ”lönsam tillväxt under 2019 och framöver”.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.