Välkommen, du har tillgång till Premium-materialet via ett samarbete med Telia Zone!

Moberg Pharma säljer Fiber Choice

2017-08-21 08:20
Foto: Moberg Pharma

Moberg Pharma har träffat avtal om att sälja varumärket Fiber Choice, ett fibertillskott, till Caret Pharma.

Köpeskillingen uppgår till 6,7 miljoner dollar plus lagervärdet vid tillträdesdagen och medför en reavinst om cirka 1,6 miljoner dollar.

Affären bidrar till att renodla produktportföljen, frigör resurser och möjliggör ökat fokus på bolagets större varumärken, skriver Moberg Pharma i ett pressmeddelande.

Fiber Choice ingick tillsammans med PediaCare, New Skin och Dermoplast i en varumärkesportfölj som köptes från Prestige Brands under 2016. Syftet var då att förvärva New Skin och Dermoplast, två för Moberg Pharma strategiskt viktiga varumärken inom bolagets inriktning på utvärtes hudläkemedel.

Under perioden 7 juli 2016 till 30 juni 2017 bidrog Fiber Choice till Moberg Pharmas omsättning med 7,1 miljoner dollar inklusive nerlagda produktvarianter.

Transaktionen förväntas slutföras inom cirka en månad.

Direkt Affärsvärlden

Mest läst

Premiumnyheter

Aktuellt inom