Ökad omsättning för NSP

Nordic Service Partners Holding redovisar ett resultat efter finansnetto på 4,0 miljoner kronor (4,2) för det tredje kvartalet 2015.

I resultatet ingår satsningar på nya varumärken med -3,7 miljoner.

Ebitda blev 20 miljoner (19).

Rörelseresultatet var 8,6 miljoner (8,6), vilket gav en marginal på 3,5 procent.

Nettoresultatet uppgick till 3,7 miljoner kronor (0,3) eller 0,31 kronor per aktie (0,03).

Nettoomsättningen uppgick till 242 miljoner (215).

På grund av högre etablerings- och uppstartskostnader för de nya varumärkena KFC och TGI Fridays än väntat sänker bolaget prognosen för helårets resultat före skatt till -5 till -10 miljoner. Den tidigare prognosen var 0-2 miljoner. Under de första nio månaderna var resultatet föres katt -8,6 miljoner (1,2).

 

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från Invesco
Annons från Trapets