NSP Holding
Ökad omsättning för NSP
I resultatet ingår satsningar på nya varumärken med -3,7 miljoner.
Ebitda blev 20 miljoner (19).
Rörelseresultatet var 8,6 miljoner (8,6), vilket gav en marginal på 3,5 procent.
Nettoresultatet uppgick till 3,7 miljoner kronor (0,3) eller 0,31 kronor per aktie (0,03).
Nettoomsättningen uppgick till 242 miljoner (215).
På grund av högre etablerings- och uppstartskostnader för de nya varumärkena KFC och TGI Fridays än väntat sänker bolaget prognosen för helårets resultat före skatt till -5 till -10 miljoner. Den tidigare prognosen var 0-2 miljoner. Under de första nio månaderna var resultatet föres katt -8,6 miljoner (1,2).
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.