Procter & Gamble
Procter & Gamble vill sälja skönhetsverksamhet
Under räkenskapsåret till och med juni 2014 omsatte P&G:s skönhetsdivision 19,5 miljarder dollar, motsvarande cirka 23 procent av P&G:s totalomsättning på 83 miljarder under samma period.
Enligt nyhetsbyrån skulle en sådan åtgärd vara helt i linje med konsumentproduktkoncernens uttalade planer på att lämna upp till 100 av dess nuvarande produktlinjer.
P&G sålde förra året batteriverksamheten Duracell till den amerikanske investerarlegendaren Warren Buffetts Berkshire Hathaway.
P&G:s talesperson undanbad sig att kommentera nyhetsbyråns uppgifter.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.