Spotify
Spotify säger upp anställda inom annonsförsäljning
Det uppger två anonyma källor för Business Insider.
För tredje kvartalet rapporterade Spotify att bolaget missat att klara interna försäljningsmål, i samband med ett misslyckat plattformsbyte från Googles Doubleclick Sales Manager till ett annat system. Det är dock okänt om uppsägningarna har med denna miss att göra.
Spotifys totala personalstyrka inom annonsförsäljning uppgick i slutet av 2017 till 350.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.