Spotify
Spotify vill växa utanför USA och Europa
Musikströmningsbolaget Spotify har lanserat en ny version av sin app anpassad för tillväxtmarknader, i ett försök att växa utanför USA och Europa. Det rapporterar Bloomberg News.
”Spotify Lite”, som kan användas på Android-telefoner, är bland annat anpassad till konsumenter med långsam internetuppkoppling. Kundgrupperna som bolaget vänder sig till finns i Asien, Mellanöstern, Afrika och Latinamerika.
36 procent av Spotifys kunder finns i Europa, medan motsvarande siffra för Nordamerika är 29 procent. På tredje plats kommer Latinamerika med 22 procent.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.