Unilever
Unilever säljer pastasåsmärken för miljarder
Köpare är japanska Mizkan Group som betalar 2,15 miljarder dollar för varumärkena.
Ragu och Bertolli utgör Unilevers nordamerikanska pastasåsverksamhet. Den årliga omsättningen ligger på 600 miljoner dollar.
Det framgår av ett pressmeddelande.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.