Medfield Diagnostics
Valet lyfte medieinvesteringarna
Uppgången om 2,8 procent förklaras delvis av valet även om utvecklingen för de olika kategorierna varierade.
Bakom ökningen ligger bland annat investeringar i annonser med koppling till riksdagsvalet.
Det framgår av statistik från Sveriges Mediebyråer.
Utvecklingen för de andra kategorierna varierade stort, bland annat krympte investeringarna i den störta mediekategorin, TV, med drygt 8 procent. Mer positiv var utvecklingen för de digitala mediekategorierna. Medieinvesteringarna har vuxit med 2,9 procent ackumulerat hittills i år jämfört med samma period föregående år.
Totalt förmedlades under september månad drygt 1,5 miljarder kronor.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.