Rekrytering bygger varumärke

Det var någon från hr-avdelningen som ringde. Han kunde inte säga så mycket mer än att det inte var något fel på mig. Den andra kandidaten hade bara lite bättre profil.”

Min väninna låter frustrerad i luren. Vad skulle hon göra av sådan feedback? Hon, en kvinna med lång chefserfarenhet och som dessutom själv rekryterat många personer, var nu en av slutkandidaterna för en ledande roll. Hon blev nu inte den som slutligen fick jobbet. Men behövde hon verkligen höra ynglingen på hr-avdelningen säga att det inte var något fel på henne? Att hon hade blivit headhuntad till att söka jobbet var väl bevis nog att hon faktiskt var en intressant kandidat? Och att matcha rätt uppdrag med rätt person handlar väl om fler dimensioner än dålig och bra?

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets