H&M:s snåriga värld

H&M-vd:n Karl-Johan Persson behöver en ny strategi när e-handel och nya konsumtions­mönster tar allt större delar av försäljningskakan.

Nya konsumtionsmönster har varit på tapeten under många år. Den senaste tiden har de blivit en faktor att räkna med.

Den unga generationen – millennials – växlar mellan olika sociala medier-kanaler upp till 27 gånger i timmen, enligt Daniela Cecilio, som står bakom modeappen Asap54. För modeföretagen gäller det numera att finnas där de potentiella köparna är. Högst på önskelistan är att erbjuda smidiga lösningar där inköp kan göras snabbt och utan motstånd.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här