Uberbilligt

Uber har bränt drygt 100 miljarder kronor på att lösa ett problem som inte är särskilt viktigt.

Garrett Camp hade ett bekymmer. Han tyckte att det var omöjligt att ta sig runt i San Francisco: taxibilar gick inte att få tag på, tunnelbanan kändes smutsig och det var svårt att hitta parkering när han körde runt i sin nya Mercedes.

Det här var för ungefär tio år sedan. Kanadensaren Camp var en av den amerikanska västkustens många unga miljonärer. Han hade nyss sålt ett internetföretag och för pengarna bland annat köpt en lyxlägenhet i stan.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här