”Hellre passion än bra marginaler”

Kocken Adam ­Aamann skapade en kvalitetsprodukt av Danmarks mest kända smörgås. I dag driver han ett mindre smörre­brödsimperium och har under tio års tid gjort 150 varianter av rätten.

Det är nästintill omöjligt att besöka Danmark och inte äta smörrebröd. Men landets mest kända rätt höll sällan måttet för tio år sedan, när Adam Aamann öppnade en liten deli i Köpenhamn.

– Smörrebrödet hade fått dåligt rykte. Det fanns kanske 30 restauranger och bara tre fyra av dem satsade på bra hemgjorda råvaror.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets
Annons från Invesco