”I cricket är det sociala centralt”

En sport späckad med data och statistik. För Simon Gooch, innovationsdirektör på Sveriges Radio, finns flera kopplingar mellan favoritsporten och jobbet.

På sätt och vis uppfyller Simon Gooch klichén av en invandrad brittisk cricketfantast i Sverige. Han är uppväxt med sporten sedan barnsben och har efter flytten till Sverige 1999 jagat match­resultat och referat om favoritlaget i England via radio, tv och internet. För det var en liten cricketnation han kom till i slutet på 1990-talet, milt uttryckt.

– Sverige på den tiden var något av en öken när det gällde cricket, men med internets genombrott kunde jag få tag på matchresultat och senare även radioreferat, säger Simon Gooch.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets
Annons från Invesco