”Mode ur ett cykliskt perspektiv”

Med 35 år i branschen kan Kicki Olivensjö bedöma styrkan i en ny modetrend. En ovärderlig kunskap i en bransch som förändras i grunden genom digitaliseringen.

Med kombinationen ”kreativ mamma som sydde så fort hon hade tid och entreprenör till pappa” är det inte konstigt att Kicki Olivensjö fått en mix av egenskaper som gjort henne som klippt och skuren för modebranschen. Hon är en moderäv som under sina 35 år mest verkat i kulisserna, främst i rollen som sortiments- och ­designchef. Hon har varit med och byggt upp H&M:s imperium, gjort Lindex omtalade varumärkesförflyttning, arbetat på Peak Performance och Åhléns.

När e-handeln skjutsade iväg branschen på en resa utan återvändo satt hon på första parkett. I dag är Kicki Olivensjö inköpsansvarig på accessoar- och skokedjegruppen Venue Retail Group samt ledamot i Kappahls styrelse.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Invesco
Annons från Trapets