”Mode ur ett cykliskt perspektiv”
Med kombinationen ”kreativ mamma som sydde så fort hon hade tid och entreprenör till pappa” är det inte konstigt att Kicki Olivensjö fått en mix av egenskaper som gjort henne som klippt och skuren för modebranschen. Hon är en moderäv som under sina 35 år mest verkat i kulisserna, främst i rollen som sortiments- och designchef. Hon har varit med och byggt upp H&M:s imperium, gjort Lindex omtalade varumärkesförflyttning, arbetat på Peak Performance och Åhléns.
När e-handeln skjutsade iväg branschen på en resa utan återvändo satt hon på första parkett. I dag är Kicki Olivensjö inköpsansvarig på accessoar- och skokedjegruppen Venue Retail Group samt ledamot i Kappahls styrelse.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här