4 frågor: finans-/ekonomichef Åsa Roslund
Handlar era stora renoveringar av NK i Stockholm mer om retaildödens utmaningar för era hyresgäster eller mer om att NK behöver uppdateras för att fortsätta uppfattas som lyxpositionerat bland varuhusen?
– Det är en kombination av båda delarna. Även NK måste anpassas för att följa med i förändrade köpbeteenden. Vi vill att NK ska fortsätta vara ett unikt varuhus som erbjuder ett unikt utbud. Josef Sachs som grundade NK gjorde det med visionen att NK skulle vara en ’kulturell och kommersiell teater’. Över hundra år senare är det uttrycket lika aktuellt för oss i dag: att vi måste kunna erbjuda kunden en helhetsupplevelse vid varje besök i varuhuset. I samband med de ombyggnationer vi nu gör kommer vi att få se helt nya varumärken för Sverige etablera sig på just NK, och det tycker vi är jättespännande.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här