7 frågor: vd Henrik Eskilsson
Ert bolagsbyggande kring Tobii har pågått i snart två decennier, men först nu spås massmarknaden för eyetracking komma. Är lång mognadstid och fokus fördelar för Tobii när konkurrensen väntas öka?
– I flera segment är det här redan en etablerad teknik, exempelvis de som Tobii Dynavox och Tobii Pro verkar inom. Men det är korrekt att vi till största delen fortfarande har genombrott i breda konsumenttillämpningar framför oss. Det finns i dag ingen annan spelare som är i närheten av Tobii när det gäller kompetens, bredd, resurser och IPR (immaterialrättigheter, reds anm) inom eyetracking. Detta tar naturligtvis lång tid att bygga upp och är helt klart viktiga styrkor när marknaden utvecklas vidare.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här