7 frågor: vd Magnus Greko


Ni drabbades av ett bakslag i Colorado i fjol. Hur ser du på risken att fler delstater går samma väg?

– Det sker förändringar i bilprovningsprogrammen emellanåt, typiskt sett när kontrakt förnyas. Men vi ser absolut inte att detta är en trend. Om en delstat har ett bilprovningsprogram beror helt och hållet på luftkvaliteten. Är man under gränsvärdet för marknära ozon som miljöskyddsmyndigheten EPA satt upp behövs inget program. I höstas kom dock EPA med ett förslag om att sänka gränsvärdet i USA. Går det igenom kan hundratals counties behöva starta bilprovningsprogram.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här