”Detaljhandelns flytt till nätet går fort”

Trots god konjunktur är det skakigt för delar av detaljhandeln, framför allt för mode­handeln. Det har gått snabbare än förväntat att flytta ut på nätet, varpå gamla ­affärsmodeller har kommit på skam.

– För många går det långsamt att ställa om eftersom de sitter fast i stora butiksnät och gamla it-system. Detaljhandeln var ju tidigare nationellt begränsad, även om man handlade en del utomlands, men nu tävlar aktörer med världens alla bolag där pristransparensen dessutom är total, säger Emma Hernell.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Invesco
Annons från Trapets