Han leder tv-revolutionen

Malte Andreasson var med och förde TV4 från den analoga världen in i den digitala. Som vice vd på United Screens tar han tv ett steg längre.

En tv-apparat, en kanal, en pratshow. Tv-mediet var måhända inte bättre på monopolets och Hylands tid – men det var mer lättöverskådligt.

– En gång fanns det ett enda sätt att titta på underhållning en vanlig onsdagskväll, sedan blev det fem, därefter 50 och så 500, säger Malte Andreasson, vice vd på United Screens, ett så kallat Youtube-nätverk delägt av Bonnier.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Invesco
Annons från Trapets