Hotellens värsta bästa vän

Bokningsjättarna Booking.com och Hotels.com pressar hotellvärlden, som varken kan leva med eller utan dem. Fulspel och stämningar har blivit vardag.

Den som ska resa till Berlin över helgen och söker ett bra hotell går med stor sannolikhet in på sajter som Booking.com ­eller Hotels.com. Det gör numera miljontals resenärer varje vecka. På bokningssajterna kan folk smidigt och enkelt klicka sig fram till precis det de vill ha och sajterna har därmed skapat något hotellkunderna längtat ­efter: överblick, enkelhet att boka, bra priser, stor variation av boenden. Därtill recensioner från andra gäster.

Även för hotellen sågs bokningssajterna länge som en välsignelse. Genom dem ­kunde hotellen på allvar nå ut med sina erbjudanden i hela världen.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets