Hotellens värsta bästa vän
Den som ska resa till Berlin över helgen och söker ett bra hotell går med stor sannolikhet in på sajter som Booking.com eller Hotels.com. Det gör numera miljontals resenärer varje vecka. På bokningssajterna kan folk smidigt och enkelt klicka sig fram till precis det de vill ha och sajterna har därmed skapat något hotellkunderna längtat efter: överblick, enkelhet att boka, bra priser, stor variation av boenden. Därtill recensioner från andra gäster.
Även för hotellen sågs bokningssajterna länge som en välsignelse. Genom dem kunde hotellen på allvar nå ut med sina erbjudanden i hela världen.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här