När kvalitet lönar sig

Det amerikanska presidentvalet gav inte bara en ny sorts president. En ny typ av tidning blev vinnaren i mediebevakningen.

Det är lockande att se det amerikanska presidentvalet 2008 som de nya mediernas triumf över de traditionella.

Internet hade enormt inflytande, inte bara för Barack Obamas kampanjfinanser, utan även för journalistiken. Bloggar och sajter som The Page, Drudge Report och 538 satte den dagliga agendan. Flera stora avslöjanden dök upp på Twitter. YouTube etablerade sig snabbt som platsen där man letar efter den gångna dagens tv-höjdpunkter. Själv skrev jag liveblogginlägg för Svenska Dagbladet från min mobiltelefon.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här