Redo för det stora lyftet

Den börsnoterade näthandlaren Sportamore märker av konkurrensen från fysiska butiker som etablerar sig på nätet. Men vd Johan Ryding är inte orolig.

Få har kunnat undgå de senaste årens starka hälso-, gym- och ­träningstrend. Den börsnoterade ­näthandlaren Sportamore är sedan starten 2010 verksam inom denna nisch och bolaget har allt sedan dess vuxit i högt tempo. I fjol omsatte bolaget över 700 miljoner kronor.

– För sex år sedan, när vi frågade våra kunder, var det vanligaste svaret på varför man handlade online att det var för att det var billigt. Nu är svaret att det är bekvämt, säger Johan Ryding, vd och medgrundare.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här