Rörlig grafik på webben

När sportföretaget Nike tillsammans med Google gjorde en kampanj med interaktiv 3d-grafik på webben under fotbolls-VM förra året tog man hjälp av Goo Technologies.

Stockholmsföretaget ut­vecklar ett webbaserat verktyg för den som vill skapa interaktiv 3d-grafik för webben, men också den molntjänst som behövs för att distribuera det färdiga resultatet.

Förhoppningen är att molnplattformen Goo Create ska bli interaktiv webbgrafiks motsvarighet till Photoshop – det dominerande verktyget för bildredigering.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets
Annons från Invesco