Svenska Truecaller ska bli Indiens svar på Wechat

De har haft en global ambition från dag ett. Nu växer företaget med 400 000 användare varje dag. Svenska Truecaller med ett par hundra anställda ligger hack i häl på Facebook som en av de absolut mest använda apparna i Indien och stora delar av Afrika.

Lobbyn är Halloween-smyckad med spindelnät och läskiga pumpor när vi kliver in i Truecallers kontor på Kungsgatan i Stockholm. Det är förmiddag på höstlovet och flera anställda har med sig barnen.

– Vi har anställda från hela världen. Av 90 pers här i Stockholm kanske 10–15 stycken som pratar svenska, berättar Truecallers vd och medgrundare Alan Mamedi. Så vi har byggt vår egen kultur, och den är väldigt familjär.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets